Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření
Vojtušová, Radmila ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Vyšínová, Pavlína (oponent)
Smyslem diplomové práce bylo zjištění nejčastějších příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření a porovnání s názory rodičů, učitelů ZŠ a MŠ. V souvislosti s tímto tématem se autorka zabývala v první části práce charakteristikou dítěte předškolního věku se zaměřením na diagnostiku školní zralosti a problematiku odkladů školní docházky. Hlavní výzkum byl realizován v Pedagogicko-psychologické poradně v Kladně ve třech vybraných letech v rozmezí let 1999-2010. Ke sběru dat byla využita metoda analýzy dokumentů. Dotazníková sonda formou anonymního dotazníku objasnila názory vybraných respondentů a na základě pozorování byla sestavena kazuistika dítěte se specifickými potřebami a OŠD dokládající další vývoj dítěte po nástupu školní docházky. Předložené výsledky práce potvrdily názory odborníků a výzkumů týkajících se problematiky odkladů školní docházky. Bylo zjištěno, že nejčastějšími příčinami odkladů školní docházky ve sledované lokalitě jsou obtíže v oblasti řeči, zrakového a sluchového vnímání, grafomotoriky a pracovní zralosti. Toto zjištění se shodovalo s názory respondentů dotazníkové sondy, kteří označili psychickou oblast školní zralosti za nejvíce problematickou.
Ověření efektivity intervenčního programu na podporu školní připravenosti
Veverková, Kristýna ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Obsahem výzkumné části bylo vytvoření intervenčního programu, který byl realizován se skupinou deseti dětí, které se chystají v dubnu k zápisu do prvních tříd. Tento program byl zaměřen na rozvoj jednotlivých oblastí, a to zejména: jemné motoriky, grafomotoriky, zrakového vnímání, matematické pregramotnosti, sluchového vnímání a orientace v prostoru. Intervenční program obsahoval 12 lekcí, které proběhly v dopoledních hodinách v mateřské škole. Jedné lekci jsme věnovali zhruba půl hodiny. Každá lekce obsahovala pět aktivit zaměřených na rozvoj jemné motoriky nebo grafomotoriky, zrakového vnímání, matematické pregramotnosti, sluchového vnímání a orientace v prostoru. Celý program byl namotivován Veverkou Týnkou a Krysíkem, kterého představoval vyrobený maňásek z ponožky. Všechny jednotlivé aktivity byly řádně namotivovány do lesního prostředí, kde Veverka Týnka bydlí. Cílem intervenčního programu bylo, aby se děti díky intervenčnímu programu zlepšily v jednotlivých oblastech. Pro ověření efektivity intervenčního programu, proběhl před zahájením programu vstupní diagnostika v podobě testu, který se skládal celkem z patnácti drobných úkolů. Úkoly byly zaměřené na jednotlivé oblasti a byly známkovány od 1 do 5. Tento test byl realizován taktéž v kontrolní skupině deseti dětí, které intervenční program...
Analýza příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření
Vojtušová, Radmila ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Vyšínová, Pavlína (oponent)
Smyslem diplomové práce bylo zjištění nejčastějších příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření a porovnání s názory rodičů, učitelů ZŠ a MŠ. V souvislosti s tímto tématem se autorka zabývala v první části práce charakteristikou dítěte předškolního věku se zaměřením na diagnostiku školní zralosti a problematiku odkladů školní docházky. Hlavní výzkum byl realizován v Pedagogicko-psychologické poradně v Kladně ve třech vybraných letech v rozmezí let 1999-2010. Ke sběru dat byla využita metoda analýzy dokumentů. Dotazníková sonda formou anonymního dotazníku objasnila názory vybraných respondentů a na základě pozorování byla sestavena kazuistika dítěte se specifickými potřebami a OŠD dokládající další vývoj dítěte po nástupu školní docházky. Předložené výsledky práce potvrdily názory odborníků a výzkumů týkajících se problematiky odkladů školní docházky. Bylo zjištěno, že nejčastějšími příčinami odkladů školní docházky ve sledované lokalitě jsou obtíže v oblasti řeči, zrakového a sluchového vnímání, grafomotoriky a pracovní zralosti. Toto zjištění se shodovalo s názory respondentů dotazníkové sondy, kteří označili psychickou oblast školní zralosti za nejvíce problematickou.
Školní zralost
PŠENIČKOVÁ, Nikola
Bakalářská práce se zabývá školní zralostí a je zaměřena na předškolní děti ve věku šesti až sedmi let. Cílem práce je zachytit rozdíly mezi dětmi, které mají odklad školní docházky a dětmi, které šly letos k zápisu poprvé a představit tak některé příčiny odkladů. Teoretická část je zaměřena na problematiku školní zralosti a připravenosti. Zabývá se také projevy školní nezralosti a posouzením školní zralosti. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum, jako metodu sběru dat jsem použila pozorování, analýzu výtvorů činnosti a rozhovor. Prostřednictvím pozorování a analýzy výtvorů činnosti jsou zachyceny rozdíly mezi jednotlivými dětmi a představeny příčiny rozdílů. Rozhovory o příčinách odkladů školní docházky byly vedeny s učitelkami těchto dětí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.